Afvaart: Amsterdam

14 juli 2019 - Oud-Beijerland, Nederland

De koffers zijn ingepakt, de labels zijn aangebracht: het is weer bijna zover. Morgen om vijf uur 's middags vertrekken we vanuit Amsterdam met de Rotterdam van de Holland America Line naar het noorden. We worden door de buurvrouw naar de cruiseterminal gebracht en gaan dan rond één uur aan boord waar we 34 nachten in hut nummer 7048 gaan verblijven. Dat is vrij hoog op het schip: dek 7, waar ook de brug is.

De reis bestaat eigenlijk uit twee rondjes een grote en een wat kleinere: van 15 juli tot 4 augustus gaan we via Noorwegen naar Spitsbergen en dan op zoek naar het ijs van de noordpool (dit wordt het noordelijkste punt op aarde waar we ooit geweest zijn). Vervolgens maken we een rondje om IJsland om via Schotland weer terug te keren in Amsterdam.  Van 4 t/m 18 augustus varen we met de wijzers van de klok mee rond het Verenigd Koninkrijk dat dan nog steeds tot de EU behoort.  Op de kaart van de reisblog kun je de rondjes zien en lager op die webpagina ook de route: wanneer we waar zijn.

Ik zal niet zeggen dat ik elke dag een verhaal schrijf, maar toch zal er regelmatig een verschijnen, inclusief verhelderende foto's. Voel je vrij om op de foto's of verhalen te reageren of te vragen om een nadere toelichting, realiseer je echter wel dat die reacties voor iedereen leesbaar zijn. Als je een reactie wilt sturen die niet voor andere ogen bestemd is, moet je onze mailadressen gebruiken.

De foto bovenaan de blog is een foto van Spitsbergen, die ik van internet geplukt heb; zodra we er zelf zijn geweest, vervang ik hem door eigen werk.

Groet,

Frans en Mieke.

1. Loes:
    14 juli 2019
    Frans en Mieke: een heel fijne vakantie gewenst en een behouden vaart! Geniet ervan!
  2. Wim Schellekens:
    14 juli 2019
    Frans en Mieke, geniet weer van deze mooie reis. Ik zie uit naar jullie verhalen. Top!
  3. Sarita:
    14 juli 2019
    Frans en Mieke ga ervan genieten
    Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's.
  4. Gerda de Gelder:
    14 juli 2019
    Heel veel plezier en ik ga zeker genieten van jullie reisverhalen , doe voorzichtig en kom gezond weer terug
  5. Gera:
    Mieke en Frans,
    Heel fijne vakantie! Lijkt ons een mooie reis, veel plezier en we hopen dat jullie tijd hebben om over de reis te schrijven. Het is altijd erg leuk, om jullie verhalen te lezen!
    Groetjes, ook van Tom,
    Gera
  6. Marijke:
    15 juli 2019
    Ik zie er weer naar uit om jullie verhalen te lezen en de foto’s erbij!
  7. Karen:
    Fijne vakantie xxx
  8. Elzo:
    15 juli 2019
    Moge deze reis opnieuw een unieke ervaring opleveren.

Verhalen en beelden blijven welkom. Ze maken meebeleven mogelijk.
  9. Marie-Louise de Zwart:
    Mieke en Frans.
    We wensen jullie nogmaals een hele fijne vakantie met rustig vaarweer.
    Wim en ik zien uit naar jullie verhalen en foto's van de reis.
    Groetjes van Wim en Marie-Louise