Vroege voorbereidingen

5 november 2018 - Oud-Beijerland, Nederland

Dit is nog geschreven vanuit Oud-Beijerland. Mieke is de koffers aan het pakken en ik ben deze blog aan het voorbereiden. Ben benieuwd hoe ik het vind en hoe jullie het vinden.

Het aardige is dat er ook een kaart bij zit waarop je kunt inzoomen, zodat je precies kunt zien waar we zitten.

De foto boven de blog is nog van onze vorige reis, vorig jaar, door het Panamakanaal. Wat je ziet is een rivier in Costa Rica vol met krokodillen, waarover we gevaren hebben. Niet met het cruiseschip, maar met een excursieboot en niet over de krokodillen, maar over het water. (Voor mensen die details willen: het is River Tarcoles  die uitmondt in de Golf van Nicoya in de buurt van Puntaneras in Costa Rica)

De foto bij ons profiel is gemaakt tijdens weer een andere reis (in Ushuaia Argentinië)

Dan onze huidige reis: woensdag slapen we een nachtje bij het van der Valk-hotel langs de A4 en gaan de volgende dag met de shuttlebus naar Schiphol. De auto blijft 31 dagen bij van der Valk staan.

Vliegen van Schiphol naar Atlanta en van Atlanta naar Fort Lauderdale. Daar schepen we vrijdag in. De Prinsendam wordt het schip. Het is het kleinste schip van de HAL met maar 835 passagiers. En dan richting Amazone.

Wordt vervolgd...

Frans en Mieke

1. Gera:
    5 november 2018
    Echt heel leuk, dat jullie dit reisverslag schrijven. Kunnen wij meegenieten.
    Goede reis!
    Groetjes, Gera