Tien tellen Tobago

1 december 2018 - Charlotteville, Trinidad en Tobago

Toen de kapitein om half acht probeerde de (kleine) haven van Scarborough binnen te varen, stond er zoveel wind dat hij het niet verantwoord achtte zijn pogingen te vervolgen. We werden dus in bed verrast met de mededeling dat hij het schip naar een andere haven van Tobago zou verplaatsten. Daar zouden we rond tien uur aankomen. In de tussentijd zou het team dat verantwoordelijk is voor de 'shore-excursions' proberen om met de vervoerders op het eiland te regelen dat de bussen naar Charlotteville zouden komen. In de tweeënhalf uur die ze daarvoor hadden is het niet gelukt. Het geld dat we hadden uitgeven aan de excursie op Tobago is netjes teruggestort op onze boordrekening. Het was wel gelukt om een A4-tje met informatie over de nieuwe haven bij alle hutten te bezorgen.

De staat Trinidad en Tobago bestaat voornamelijk uit twee eilanden (Trinidad en Tobago) gelegen voor de kust van Venezuela in de monding van de Orinoco. Scarborough ligt in het zuidwesten van het vrij smalle eiland Tobago en vol op de wind, terwijl Charlotteville, waar we voor anker gingen, aan de noordoostelijke punt ligt, waar het water heel rustig was.

In de middag zijn we even met de tender aan wal gegaan, zodat we in ieder geval ook in het landje Trinidad en Tobago zijn geweest. We zijn met de volgende tender weer teruggegaan. Er was absoluut helemaal niets te doen. Ook de weinige taxi's, waarmee je je nog zou kunnen laten rondrijden op het eiland, waren binnen de kortste keren in gebruik genomen door de eerste passagiers die aan land kwamen. Het enig zinnige wat je hier verder zou kunnen doen is zwemmen. De mensen waren overrompeld dat er ineens zo'n achthonderd man het anders zo rustige stadje, dat qua sfeer doet denken aan het eiland waar de Britse serie 'Murder in Paradise' zich afspeelt, overspoelde. In zwemmen of een wandeling maken in de zinderende hitte hadden we geen trek, dus hebben we snel de koelte van het schip weer opgezocht.

Dat waren onze tien tellen in Tobago... Ook dat soort dingen gebeuren tijdens cruises. Veiligheid voor alles.

1. Sarita:
    3 december 2018
    Maar jullie kunnen wel vertellen dat je er geweest bent!! Heerlijk al deze verslagen. Wij genieten ervan!!
  2. Gerda:
    4 december 2018
    Niet iedereen kan zeggen dat ze daar geweest zijn. Prachtig hoor !