De zee op met de Zuiderdam

26 juni 2023 - Oud-Beijerland, Nederland

Nog slechts enkele dagen zal de Dageraad de hemel roze kleuren en dan ga ik met mijn grijsgelokte partner de grofkluitige Hoeksche Waard verlaten, om drie weken lang de purperkleurige zeeën te bevaren met de zeedoorklievende Zuiderdam, zodat wij weer een vreugdevolle reis kunnen toevoegen aan de landenrijke lijst.

De vorm van deze aankondiging vereist misschien enige toelichting. Op de middelbare school heb veel kleine stukjes uit Homerus moeten vertalen en toen al had ik me voorgenomen om 'eens' de hele Ilias en Odyssee te lezen. Het is er niet van gekomen tot ik zeer onlangs een digitale Nederlandse vertaling van deze twee boeken in handen kreeg. De Ilias heb ik doorgeworsteld (wat een gruwelijk boek is dat!), maar de Odyssee was leuk om te lezen. En ik ben besmet geraakt door de fraaie bijvoeglijke naamwoorden, die Homerus te pas en te onpas bezigt.

Maar goed, we gaan dus weer 'op cruise' van 2 t/m 23 juli. Ditmaal vertrekken we vanaf Rotterdam en gaan via Noorwegen, IJsland, Groenland en Newfoundland naar Boston. Vandaar vliegen we terug naar Amsterdam.

Ook van deze reis gaan we weer verslag doen via deze blog (verhaal+ bijbehorende foto's).

Omdat jullie op onze mailinglijst staan krijgen jullie een mail zodra er weer een nieuw verhaal geplaatst is. Wil je ons niet meer volgen meld je dan af van deze lijst. Voel je ook vrij om te reageren en aanvullende vragen te stellen. Bedenk wel dat de reacties voor iedereen zichtbaar zijn. Als je dus iets persoonlijks wilt melden, doe dat dan via de gewone mail.

Bij dit verhaal zijn een drietal foto's toegevoegd: de reis, het schip en de hut (over die hut meer in een volgend verhaal).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gera:
    26 juni 2023
    Zeker ga ik jullie verhalen lezen, leuk!
    Heel veel plezier!!
  2. Jan Henk & Marja:
    26 juni 2023
    Wat een prachtige trip is er uitgestippeld
    Heerlijk !
  3. Marie-Louise de Zwart:
    26 juni 2023
    Heel veel plezier op deze bijzondere reis Frans en Mieke.
    Ik verheug me al weer op jullie reisverhalen.
  4. Wim Schellekens:
    26 juni 2023
    Wat een leuk vooruitzicht voor jullie: geniet ze samen.
  5. Paula:
    26 juni 2023
    Graag jullie verhalen Frans enMieke nog een weekje voorgenoemden fijne reis. Ik bel deze week nog. Paula op de beek
  6. Gerda de Gelder:
    26 juni 2023
    Ik ga jullie graag volgen, veel plezier en geniet ervan samen !
  7. Marijke:
    26 juni 2023
    Ik zie ernaar uit om jullie avonturen weer mee te maken: jullie op de boot, wij op de bank!
  8. Carola:
    26 juni 2023
    Veel reisplezier en leuk om jullie weer te volgen!!
  9. Loes:
    27 juni 2023
    Frans en Mieke: een heel fijne vakantie! Geniet er samen van!